دستگاه هارت چیست؟

سؤالی که در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در مورد آن بپردازیم. در خصوص نام هارت قابل به توضیح است که این کلمه مخفف Highway Addressable Remote است. جالب است بدانید که در سراسر دنیا بیشتر دستگاه‌های هوشمند داری HART هستند.

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از پروتکل هارت داشته باشیم باید گفت، پروتکل هارت یک استاندارد جهانی است. استاندارد جهانی به منظور ارسال و دریافت اطلاعات دیجیتالی است. ارسال اطلاعات از طریق سیم‌های آنالوگ در بین دستگاه‌های هوشمند و سیستم کنترل نظارت یا ارتباطات دستی است.

در تعریف دقیق‌تر، هارت یک پروتکل ارتباطی به صورت دو طرفه است که امکان دسترسی داده‌ها را بین سیستم میزبان فراهم می‌کند. سیستم میزبان می‌تواند همه نرم‌افزار‌ها را تحت کنترل خود قرار دهد. سؤالی که در این قسمت مطرح می‌شود این است که هارت چیست؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سؤال که hart چیست؟ را بیابید تا پایان با ما همراه باشید.

دستگاه هارت چیست؟

در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد نحوه دستگاه هارت و کارکرد آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر در مورد اینکه دستگاه هارت چیست کسب کنید.

نحوه کارکرد پروتکل هارت

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پاسخ این سؤال که hart چیست؟ در ادامه به توضیح بیشتر در مورد نحوه کار و کاربرد‌های پروتکل هارت می‌پردازیم. در خصوص نحوه کارکرد پرتوکل هارت لازم به توضیح است که کار اصلی آن برقراری ارتباط دو طرفه دیجیتال هوشمند است.

برقراری این ارتباط را بدون اختلال در سیگنال‌های آنالوگ انجام می‌دهد. در حین کار هارت، همزمان با استفاده از استاندارد FSK خود را بر روی سیگنال آنالوگ مدولاسیون می‌کند. پارامتر‌های دیجیتال معمولاً کاربرد‌های دیگری هم دارند.

از جمله دیگر کاربرد‌های آن می‌توان به پارامتر‌های پیکربندی تجهیزات و سیگنال‌های تشخیص خطا اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت که کاربرد پروتکل hart برقراری ارتباط دو طرفه مطمئن و امن بین مجموعه‌ای از تجهیزات نصب شده در فیلد و تجهیزات اتاق کنترل است.

منبع تغذیه چیست؟

مزایا پروتکل هارت

یکی از مهمترین مزایای پروتکل هارت طراحی آسان آن است. طراحی آسان سبب شده تا استفاده از آن هم پیچیدگی خاصی نداشته باشد و به آسانی بتوان از آن استفاده کرد. در خصوص دیگر مزایای آن بهتر است بدانید که هزینه‌های تعمیر و نگهداری از آن هم کم است، در نتیجه داشتن آن هزینه‌آور نیست. سازگاری بالای پروتکل هارت هم از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود.

از سازگاری بالایی با ابزار‌های دقیق آنالوگ برخوردار است. قابلیت اتصال به صورت مالتی دراپ هم از جمله مهمترین مزایای آن محسوب می‌شود. در خصوص مزایای این دستگاه بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که دارای توانایی برقرار ارتباط همزمان دیجیتال و آنالوگ است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره اسیلوسکوپ چیست را بخوانید.

تفاوت پروتکل هارت با مدباس

یکی از سؤال‌های رایجی که در مورد پروتکل هارت مطرح می‌شود، این است که تفاوت پروتکل هارت با مدباس چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که تفاوت اصلی این دو با یکدیگر در این است که پروتکل mod bus از ارتباط سریالی برخوردار است. این نوع پروتکل برای اولین بار در سال 1979 طراحی و ساخته شد. هدف اصلی از ساخت آن هم این بوده که برای کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی طراحی و ساخته شد.

امروزه مد باس یک وسیله‌ای است که استفاده از آن برای اتصال دستگاه‌های صنعتی رایج شده است. به طور کلی با خواندن این مطلب از تفاوت پروتکل هارت با مدباس مطلع شدید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنید.

تفاوت پروتکل هارت با فیلدباس:

موضوع دیگری که قصد داریم تا به توضیح بیشتر در مورد آن بپردازیم، تفاوت پروتکل هارت با فیلدباس است. برای توضیح بیشتر در مورد تفاوت پروتکل هارت با فیلدباس باید گفت، همانگونه که می‌دانید پروتکل هارت یک پروتکل ارتباط صنعتی محسوب می‌شود. هدف اصلی استفاده از این پروتکل برقراری ارتباط بین اجزای مختلف مانند سنسور، کنترل‌کننده‌ها و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی است.

ساختار این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است کهازاباط داده‌های دیجیتال را بر روی سیگنال‌های آنالوگ اجرا می‌کند. در خصوص پروتکل فیلد باس لازم به توضیح است که یک سیستم ارتباطی دو طرفه دیجیتالی محسوب می‌شود.

به بیانی بهتر پروتکل فیلد باس یک شبکه محلی محسوب می‌شود که برای تجهیزات دیگر یک ابزار دقیق محسوب می‌شود. کار اصلی آن هم کنترل و تنظیم فرایند و اتوماسیون تولید است. ناگفته نماند که فیلد باس دارای قابلیت‌های خوبی به منظور توزیع عملیات کنترل بین تجهیزات فیلد است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره نحوه بستن ترمینال برق را بخوانید.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد اینکه هارت چیست پرداختیم. علاوه بر این با مزایای این پروتکل نیز بیشتر آشنا شدید. در خصوص مزایای پروتکل هارت لازم به توضیح است که موارد گفته شده در این مقاله تنها چند مورد از مزایا پروتکل هارت هست.

به طور کلی پروتکل هارت مزایای زیادی دارد. علاوه بر این دانستید که پروتکل hart یک پروتکل صنعتی محسوب می‌شود. این پروتکل بر اساس استاندارد‌های FSK طراحی و ساخته شده است. در خصوص تفاوت پرتوکل هارت با فیلدباس هم لازم به توضیح است که تفاوت اصلی آن‌ها تفاوت در اجزا سنسور‌ها کنترل اتوماتیک به کار رفته در هر یک از آن‌ها است.

بهتر است بدانید که کنترل فیلدباس برای برقراری یک ارتباط دو طرفه است. کاربرد اصلی پروتکل هارت هم برای این است که از آن به منظور پیکربندی تجهیزات، پارامتر‌های کالیبراسیون و…. استفاده شود. ویژگی و مزیت مهم پروتکل هارت که سبب محبوبیت آن شده است، طراحی و کار راحت و آسان با آن می‌باشد. علاوه بر این اگر دچار مشکل شود به آسانی قابل تعمیر است و نگهداری و تعمیر آن سریع و کم هزینه است.

خرید ترانس دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فهرست مطالب

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
Scroll To Top