کانکتور برق فیوز خور

از دیگر انواع کانکتور‌های برق، کانتکتور برق فیوز خور است. در داخل این نوع کانکتور، یک فیور شیشه‌ای ریز و با حساسیت بالا قرار داده شده و اگر جریان عبور از آن افزایش یابد، این قطعه ذوب شده و جریان قطع می‌گردد. لازم به تذکر است که در تمامی جریان‌های آنالوگ، استفاده از این قطعه، لازم و واجب است.

برای مثال اگر جریان ارسال شده به پی ال سی 4-20 میلی آمپر باشد و جریانی بیش از این مقدار که تعیین شده است از سیم اتصالی به پی ال سی عبور کند، ممکن است این فیوز بسوزد و در عوض پی ال سی آسیب نبیند. این نکته نیز قابل ذکر میباشد که ، امکان استفاده از کانکتور برق فیوز خور در جاهایی که برق DC وجود دارد نیز مفید میباشد. در نهایت می توان گفت که استفاده از کانکتور برق نه یک پیشنهاد که یک ضرورت می باشد. از این رو بر اساس نیاز کاری خود، کانکتور مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله سعی شده انواع پر کاربرد این کانکتور ها مورد بررسی قرار بگیرد.

کانکتور برق فیوز خور

ترمینال برق فشاری چیست؟

 ترمینال برق فشاری از سری ترمینال برق چند منظوره و مناسب برای سیم های 0.5 تا 3.5 میلی متر است. اغلب برای ولتاژ 250 ولت و روشنایی ویژه جریان 10 آمپر و اتصال سیم کشی برق به کار کی می رود. این محصول دارای کیفیت بالایی است که جنس آن از پلاستیک های مهندسی شده و ضد آتش با کیفیت بالا ساخته شده و دارای گواهینامه CE اروپا می باشد.

عملکرد فیزیکی آن مناسب ارزیابی شده و گیره فشار از فولاد نرم با کیفیت بالا، کشش خوب، مقاومت بالا است و جریان برق در آن بر پایه هدایت مس بوده و همچنین مقاوم در برابر خوردگی و با دوام است.

یکی از قابل توجه‌ترین وظایفی که می‌توان برای ترمینال برق فشاری ذکر کرد، صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه است. این قطعه توان و قدرت لازم و کافی برای جایگزینی چسب‌های برق را داشته و از آنجایی که می‌تواند به دفعات مورد استفاده قرار گیرد، هزینه‌های ساختمان را کاهش خواهد داد. بالا بودن سرعت مونتاژ، بالا بودن ایمنی، بالا بودن کارایی و اتصال سریع و بدون نیاز به پیچ، از جمله مزیت‌های این قطعه کاربردی است.

نحوه بستن ترمینال برق فشاری

برای آنکه ترمینال برق، وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، باید به درستی در جای خود نصب گردد. نحوه بستن ترمینال برق فشاری، در ادامه آورده شده است.

گیره فنری را فشار دهید.

 سیم ها را وارد کنید.

گیره را رها کنید به طوری که بلوک ها و اتصالات ترمینال در یک جعبه اتصال یا جعبه توزیع قرار بگیرند.

مزایای استفاده از ترمینال برق فشاری

 سریع و آسان برای استفاده

 بلوک ترمینال و کانکتور مناسب برای هر برنامه

حداقل فضای مورد نیاز تراکم سیم کشی بالا را امکان پذیر می کند

سیم کشی های واضح و سازمان یافته در جعبه کنترل و جعبه های اتصال

نصب بدون تعمیر و نگهداری

اتصالات دائمی و ایمن

کانکتور پیچی

کانکتور پیچی یا ترمینال پیچی با بدنه شیار دار خود که مشخصه آن هاست به عنوان یک  عایق به کار می رود. با استفاده از شیار های طراحی شده بر روی آن به سادگی قابلیت پیچاندن ترمینال را نمایش می دهد. کانکتور های پیچی برای اتصال سیم ها به یکدیگر ایده آل هستند.

از این اتصالات پیچشی برای اتصال دو یا چند سیم برق در کاربردهای مختلف استفاده می شود. پوسته ترمو-پلاستیک ضد آتش باعث اتصال سریع و آسان چندین سیم رسانا می شود. پیوست الکتریکی هنگامی حاصل می شود که سیم های پیچ خورده با درز فنر فلزی مارپیچ درون کانکتور تماس پیدا کنند. پیشنهاد می شود درباره مقاومت الکتریکی بخوانید.

در این مقاله در مورد کانکتور برق یا ترمینال برق صحبت کردیم. مدیران سایت ونوس گروپ، انواع کانکتور را در سایت درج کرده و اطلاعات کاملی را در رابطه با کانکتور برق و یا ترمینال برق در اختیار خریداران قرار داده‌اند. انواع و اقسام ترمینال برق توسط این مجموعه ارائه شده و با حضور و وجود آن‌ها، امنیت در ساختمان، فراهم خواهد بود.

قیمت ترانس دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فهرست مطالب

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
Scroll To Top