طريقه قرار دادن مفصل برای اتصال سه سیم برق

جهت قرار دادن مفصل در کانال و اتصال سر به سر سیم بایستي تا ابتدا زیر مفصل را به شكل مناسبي آجر گذاشته و سعی نماييد تا مفصل به شكل مستقیم در جهت خواباندن کابل قرار بگیرد توجه كنيد كه مفصل‌ها بايد حتما در جهت خواباندن كابل‌ها باشند در غير اين صورت احتمال بروز ايراد در انشعابات بسيار زياد خواهد شد.

پس براي جلوگيري از اين احتمالات حتما اين مورد ساده را در خاطر خود بسپاريد .روی مفصل را شن با ماسه نرم بريزيد و روی آن جهت حفاظت بیشتر در مقابل سوانح گوناگون آجر چیده و سپس روي آجر‌ها را با خاک به صورت كامل بپوشانيد. توجه داشته باشي كه نبايد مفصل‌ها از خاك بيرون بيزنند و حتما بايد درون خاك دفن شوند.

کابل سه فاز:

کابل سه فاز یکی دیگر از ابزار‌های ضروری به منظور برق‌رسانی است. از این ابزار بیشتر به منظور روشن کردن دستگاه‌های صنعتی که مصرف بالایی دارند، استفاده می‌شود. در خصوص کاربرد کابل سه فاز لازم به توضیح است که امروزه کاربرد آن محدود به صنعت نمی‌شود، بلکه به دلیل استفاده از آسانسور در واحد‌های مسکونی از سیم کشی برق سه فاز استفاده می‌شود.

طريقه قرار دادن مفصل برای اتصال سه سیم برق

برای آشنایی بیشتر با نحوه اتصال کابل سه فاز بهتر است با اجزای تشکیل‌دهنده آن بیشتر آشنا شوید، کابل سه فاز خود متشکل از چهار رشته سیم عبارتند از: فاز ۱، فاز ۲، فاز ۳، نول و یک رشته سیم آرت است. سه سیم به کار برده شده برای ساخت کابل سه فاز به طور متناوب جریان ۳۸۰ ولت دارند. کابل سه فاز یکی از مهمترین اجزای مورد نیاز برای انتقال جریان الکتریسیته است، این موضوع به درستی نشان‌دهنده اهمیت انتخاب کابل سه فاز با کیفیت و آشنایی با نحوه اتصال کابل سه فاز است. پیشنهاد می شود مقاله برق فشار ضعیف چیست را بخوانید.

چرا اتصالات الکتریکی مهم است:

هدف اصلی از انواع اتصال سیم برق این است که یک مسیر مطمئن برای عبور جریان در مدار فراهم شود. اتصالات کابل برق از هر نوعی که باشد، با هدف از بین بردن عیوب مدار انجام می‌شود‌. به منظور جلوگیری از بروز هر نوع حادثه‌ای باید انجام اتصالات کابل برق به صورت کاملاً اصولی انجام شود.

به همین منظور قبل از اقدام به انشعاب گرفتن از کابل برق باید با انواع اتصالات سیم‌ ها آشنا شوید. تا این قسمت از مقاله با انواع اتصال سیم برق آشنا شدید، اطلاعات بیشتری هم در مورد انشعاب گرفتن از کابل برق کسب کردید. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد نکات ایمنی در خصوص کار کردن با سیم‌های برق می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: ارتباط کانکتور برق و سیم کشی ساختمان

نکات ایمنی کار با برق:

فرق نمی‌کند که چه نوع کاری با برق دارید، همواره خطر برق گرفتگی در کمین است که از آن جمله موارد می‌توان به هنگام برقراری انواع اتصالات سیم‌ ها اشاره کرد. به منظور جلوگیری از بروز هر نوع خطر برق گرفتگی بهتر است از دستکش و لباس مخصوص استفاده کنید، با داشتن دستکش مخصوص حتی اگر دست شما با سیم تماس پیدا کند دستکش مانع از بری گرفتگی می‌شود.

برای برقراری انواع اتصال سیم برق می‌توانید از دستکش استفاده کنید و استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارد. اگر پوشش شما برای کار با برق مناسب نیست، بهتر است از تماس با جریان‌های الکتریکی بیشتر از ۵۰ ولت خودداری کنید. از دیگر نکاتی که در خصوص کار کردن با برق بهتر است به آن اشاره کنیم، این است که انشعاب گرفتن از کابل برق را در هوای بارانی و مرطوب انجام ندهید در این صورت احتمال برق گرفتگی افزایش پیدا می‌کند.

به منظور ایمنی بیشتر اگر قصد کار کردن با قطعات الکتریکی را دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی برق تجهیزات مورد نظر را قطع کنید. استفاده صحیح از ابزار و تجهیزات متصل به برق خود یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر روی حفظ ایمنی افراد است.

به این منظور بهتر است هنگام استفاده از هر وسیله اصول اولیه را رعایت کنید. به عنوان مثال برای کشیدن پریز از برق به جای کشیدن سیم، دو شاخه مربوط به آن را بکشد. از دیگر نکات مهم به منظور جلوگیری از برق گرفتگی توجه و دقت به‌رسانا‌ها است. هنگام کار با برق همواره تصور کنید که ابزار مورد نظر فعال است، در نتیجه برای کار با آن از‌رسانا استفاده نکنید.

محصولات الکتیران مارکت:

خرید ترانس دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فهرست مطالب

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
Scroll To Top