جعبه فیوز مینیاتوری

فیوزهای فشنگی هم به سه قسمت مغزی، کلاهک و پایه فیوز تقسیم بندی می شوند و اگر فیوز یک بار عمل کند به خاطر اینکه یک بار مصرف است باید دور انداخته شود و از یک فیوز دیگر استفاده شود. اگر می خواهید فیوزهای فشنگی را تعویض کنید باید کلاهک آن را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس مغزی آن را بیرون بیاورید و تعویض کنید.فیوزهایی که در جعبه فیوز مینیاتوری قرار دارند در انواع مختلف یک، دو، سه و چهار پل آن هم برای جریان ها و ولتاژهای متفاوتی طراحی و ساخته می شوند. این نوع فیوزهای مینیاتوری دو عملکرد اصلی را انجام می دهند.

حفاظت در برابر اتصال کوتاه

در جعبه فیوز مینیاتوری یک مدارشکن یا قطع کننده مدار مینیاتوری وجود دارد که در حقیقت یک قطعه الکترومکانیکی است که به محض افزایش و رسیدن جریان به یک جریانی که از قبل تعیین شده، مدار را به صورت خودکار قطع می کند. فیوز مینیاتوری که به کلید مینیاتوری هم معروف است را می توان به وسیله یک فیوز معمولی در جعبه توزیع تعویض نمود.

در بعضی موارد نيز امکان دارد که يكي از فيوزهاي جعبه فیوز پریده باشد و مستمر فیوز را روشن و خواموش كنيد ولي دوباره به شكل اول یا همان حالت OFF باز گردد. در اين موقع امکان دارد یک ايراد دیگر در جعبه فیوز مینیاتوری به وجود آمده باشد که به جاي اينكه فیوز بخواهد روی حالت ON باشد به حالت OFF باز می گردد.

قیمت ترانس دست دوم

این ايراد را حتماً چك کنید به خاطر اینکه احتمال دارد یک اتصال کوتاه شديد به وجود آمده باشد و در نتیجه منجر به قطع فیوز و همين طور خرابی سیستم داخلی جعبه فیوز بشود. پیشنهاد تيم ما این است که هيچ‌گاه این مورد را سر سري نگیرید و از یک برقکار متخصص و با تجربه کمک بخواهيد تا پيش از اینکه خطری تهدیدتان کند ايراد به وجود آمده را رفع نمایید.  پیشنهاد می شود درباره مقاومت الکتریکی بخوانید.

جعبه فیوز مینیاتوری

انواع فیوز برق

تا این قسمت از مقاله به طور کلی دانستیم، جعبه فیوز چیست و با انواع آن بیشتر آشنا شدیم. در ادامه می‌خواهیم به توضیح بیشتر در مورد انواع فیوز کنتور برق و انواع فیوز برق ساختمان بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید یک فیوز مناسب برای کنتور برق خود را دارید، این قسمت از مقاله مخصوص شما است، پس تا پایان با ما همراه باشید.

در ابتدای متن اشاره کردیم که می‌خواهیم در مورد انواع فیوز کنتور برق صحبت کنیم، بنابراین قابل حدس است که فیوز کنتور برق انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که با توجه به ویژگی‌های خاص هر یک از فیوز‌های کنتور برق از هر کدام از آن‌ها به منظور‌های متفاوتی استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا علاوه بر آگاهی در مورد اینکه جعبه فیوز چیست اطلاعات مفید و کاربردی در مورد هر یک از انواع فیوز کنتور برق و انواع فیوز برق ساختمان کسب کنید.

فیوز برق فشنگی

یکی از پرکاربردترین انواع فیوز کنتور برق که امروزه هم زیاد از آن استفاده می‌شود، فیوز برق فشنگی نام دارد. ناگفته نماند که کاربرد زیاد فیوز برق فشنگی به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این نوع فیوز است.

فیوز برق فشنگی، از یک فشنگ که دو قسمت پایه و کلاهک دارد تشکیل شده است. عملکرد این فیوز در عین سادگی بسیار کاربردی است. اگر می‌خواهید بدانید که آیا فیوز برق فشنگی در اثر نوسانات جریان برق دچار سوختگی شده است یا خیر پیشنهاد ما به شما استفاده از روش آسانی است که در ادامه بیان می‌کنیم.

برای بررسی سالم بودن و یا سوختگی فیوز برق فشنگی کافی است پولک‌هایی که در قسمت پایینی فیوز قرار دارد را بررسی کنید. اگر فیوز برق فشنگی در اثر نوسانات جریان برق دچار سوختگی شده باشد، پولک‌های گفته شده به دلیل ذوب شدن بر اثر نوسانات جریان از فیوز خارج می‌شوند.

بنابراین اگر در بررسی این نوع فیوز با پولک‌های ذوب شده مواجه شدید باید به فکر خرید یک فیوز برق فشنگی جدید باشید. در خصوص نحوه عملکرد این نوع فیوز هم باید گفت که نحوه عملکرد آن بسیار ساده است، به این صورت که بروز نوسانات جریان برق به هر دلیلی که رخ دهد در داخل فیوز سبب می‌شود تا سیم‌های موجود در فیوز ذوب شوند. در اثر ذوب شدن سیم‌های درونی فیوز مدار موجود در فیوز قطع می‌شود. علت اصلی به وجود آمدن این عملکرد در داخل فیوز این است که فیوز برق فشنگی از یک المان حرارتی ساخته شده‌ است. آیا شما می دانید چرا باید از کانکتور برق استفاده کنیم.

آشنایی با انواع جعبه فیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فهرست مطالب

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
Scroll To Top