ارتباط کانکتور برق و سیم کشی ساختمان

متخصصان سیم کشی ساختمان، اصولا این کار راً به دو صورت کلی توکار و روکار انجام میدهند. در سیم کشی توکار میتوان از دو نوع سیم استفاده کرد.

می توان سیم ها را با استفاده از نوعی کانکتور برق که  مجهز به چند لایه عایق است و بطور مستقیم در زیر گچ استفاده می شوند .(سیم های زیر گچی )

در مورد دوم  می توان لوله های خرطومی و PVC مخصوصی را در زیر گچ مورد استفاده قرار داد  و به کمک فنر مخصوص سیم کشی، سیم های برق را داخل آنان به کار برد.

در سیم کشی روکار نیز می توان سیم ها را به دو صورت استفاده کرد.

بطور مستقیم می توان سیم ها را، توسط کانکتور برق هایی که دارای چند لایه عایق هستند استفاده کرد.

هم می توان سیم ها را از داخل لوله عبور داد و با بست های مخصوص از آنان استفاده کرد.

ارتباط کانکتور برق و سیم کشی ساختمان

به این نکته نیز توجه داشته باشید که می توان با استفاده از انواع کانکتور برق وایرشو و کابلشو سیم ها را با حفاظت و ایمنی بالا به یکدیگر متصل کرد. از تجهیزاتی که بسیار مورد نیاز در سیستم های الکتریکی می باشد می توان به انواع کانکتور برق وایرشو و کابلشو اشاره کرد که جز ابزار های مهم در مدار های الکتریکی به شمار می روند.

انواع کانکتور برق تابلو برق های صنعتی

کانکتور برق تابلو صنعتی یک قطعه پلاستیکی میباشد. که در آن بالاترین و پایین ترین نقطه حالت اتصال پذیر دارد. کانکتور برق باعث ایجاد یک نقطه اتصال بین برق ورودی به تابلو و برق توزیعی در تابلو میشود. همچنین از مدل های دیگر کانکتور های برقی میتوان به مثل ترمینال مخصوص پی ال سی نیز که در تابلو برق کاربرد دارد، اشاره کرد.

همانطور که میدانید کابل هایی که به داخل سینی تابلو برق می آیند، در حالت مستقیم نمیتوانند به پی ال سی و قطعات دیگر وصل شوند، پس ابتدا وارد کانکتور برق شده و سپس از طرف دیگر ترمینال به قطعات و پی ال سی ها وصل میشوند و در تابلو برق به حالت انشعابی ، پخش می گردند.

نقش کانکتور و ترمینال ارت در تابلو برق

این کانکتور های برق دارای استاندارد رنگی می باشد و به رنگ زرد و سبز در بازار موجود می باشند. اگر بخواهیم از لحاظ قیمتی این کانکتور را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم باید بگوییم که این نوع از کانکتورها گران تر از انواع دیگر می باشند. اما کاربرد اساسی کانکتور برق ارت در راه اندازی تابلو برق باعث این میشود که قیمت گران آن کمتر به چشم بیاید.

انواع کانکتور برق ارت و نقش های دیگر قطعات تابلو برق

به جز کانکتور برق ارت ، بقیه ترمینال ها (ترمینال فاز، ترمینال نول) میتوانند رنگ های مختلفی داشته باشند. اما اگر به دنبال به دست آوردن نتیجه ای سریع و مفید می باشد. باید گفت که رعایت یک قاعده ی کلی در ساخت تابلو برق و استفاده منظم و به ترتیب از انواع کانکتور برق با رنگ های مختلف ، میتواند نقش به سزایی در کیفیت و نوع عملکرد تابلو برق شما داشته باشد. پیشنهاد می شود درباره ولتاژ چیست بخوانید.

نکاتی در مورد کانکتور برق ارت

ویژگی مهم کانکتور ارت آن است که علاوه بر متصل کردن و پیوند دادن سیم های تابلو برق در دو طرف ترمینال، از یک تکه مس استفاده کنید که خود ترمینال را به ریل به صورت مستقیم ، وصل کند. این کار باعث ان می شود که کانکتور برق ارتِ همه قسمت ها بهم وصل شود. در حالت کلی رعایت کردن این نکات باعث میشود که طراحی و ارت مورد نظر قطعات تابلو به یکدیگر متصل شوند و از نظر ترمینال ارت هیچ مشکلی ایجاد نشود.

مقالات مرتبط:

مزایای استفاده از کانکتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فهرست مطالب

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
Scroll To Top